
အဘယမင္းသားအား ျမတ္စြာဘုရားက ေအာက္ပါအတိုင္း မိန္႔ၾကား၏။
''မင္းသား၊ မဟုတ္မမွန္၊ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ မစပ္၊ သူတစ္ပါးတို႔လဲ မႏွစ္သက္။ ထိုစကားမ်ဳိးကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ မေျပာမဆို။ ဟုတ္မွန္၏။ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ကား မစပ္။ သူတစ္ပါးတို႔လဲ မႏွစ္သက္။ ထုိစကားမ်ဳိးကို ျမတ္စြာဘုရား သည္ မေျပာမဆို။ ဟုတ္မွန္၏။ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္လဲ စပ္၏။ သူတစ္ပါးတို႔ကား မႏွစ္သက္။ ထုိစကားမ်ဳိးကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေျပာဆို၏။ မဟုတ္မမွန္။ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္မစပ္။ သူတစ္ပါးတို႔ကား ႏွစ္သက္၏။ ထုိစကားမ်ဳိးကို ျမတ္စြာဘုရားသည္ မေျပာ မဆို။ ဟုတ္မွန္၏။ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္မစပ္။ သူတစ္ပါး တို႔ကား ႏွစ္သက္၏။ ထိုစကားမ်ဳိးကို ျမတ္စြာဘုရား သည္ မေျပာမဆုိ။ ဟုတ္မွန္၏။ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္စပ္ ၏။ သူတစ္ပါးတို႔လဲ ႏွစ္သက္၏။ ထုိစကားမ်ဳိးကို ျမတ္ စြာဘုရားသည္ အခါအားေလ်ာ္စြာ ေျပာဆို၏။
(မဇၩိမနိကာယ္၊ မဇၩိမပဏၰာသ၊ အဘယရာဇကုမာရသုတ္)
ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် လူတို႔သည္ ႀကံေတြးေနၾက သည္။ ျပဳမူလုပ္ကိုင္ေနၾကသည္။ ေျပာဆိုေနၾကသည္။ ကာယကံ ၀စီကံ မေနာကံဟူေသာ ကံသံုးပါးရွိရာတြင္ ၀စီကံမႈသည္ အျပဳအမ်ားဆံုးေသာ ကံျဖစ္ပါ သည္။ နံနက္အိပ္ရာမွ ႏိုးထသည္ ႏွင့္ ညအိပ္ရာ၀င္ခ်ိန္ တစ္ေန႔တာကာလအတြင္း ေျပာခဲ့ေသာစကားတို႔ကား မနည္းလွေပ။ ထုိစကား တို႔တြင္ သတိယွဥ္၍ေျပာခဲ့ ေသာစကားေတြလည္း ပါမည္။ သတိလက္လႊတ္ၿပီး ေျပာခဲ့ေသာ စကား ေတြလည္းပါမည္။ လိုအပ္ခ်က္အရ ေျပာေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။ မလိုအပ္ဘဲ ေျပာ ေသာစကားေတြလဲ ပါမည္။ တည္တည္ ၾကည္ ၾကည္ေလး ေလးနက္နက္ ေျပာေသာ စကားေတြ လည္းပါမည္။ ေပါ့ ေပါ့တန္တန္ေျပာေသာ စကားေတြလည္းပါ မည္။ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေျပာ ေသာစကားေတြလည္း ပါ မည္။ လိမ္ညာေျပာမိေသာ စကားေတြလည္းပါမည္။ အက်ဳိးစီးပြားရွိေစေသာ စကားတုိ႔လည္းပါမည္။ အက်ဳိး စီးပြားမဲ့ေစေသာစကားတို႔လည္းပါမည္။
ေမတၱာက႐ုဏာအရင္းခံလ်က္ ေျပာေသာ စကားေတြလည္း ပါမည္။ မနာလို၀န္တိုမႈႏွင့္ မုန္းတီးမႈ အရင္းခံလ်က္ ေျပာေသာစကားေတြလည္းပါမည္။ ေလာဘေဒါသအရင္းခံလ်က္ ေျပာေသာ စကားေတြ လည္းပါမည္။ မုဒိတာအရင္းခံလ်က္ ေျပာေသာစကား ေတြလည္း ပါမည္။ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းေျပာေသာ စကားေတြလည္းပါမည္။ ႏူးႏူးညံ့ညံ့ခ်ဳိ ခ်ဳိသာသာေျပာ ေသာ စကားေတြလည္းပါမည္။ ႏွလံုးသားမွလာေသာ ခံစားခ်က္ကို အရင္းခံလ်က္ ပြင့္လင္းစြာ ေျပာေသာ စကားေတြလည္းပါမည္။ ႏွလံုးသားမွ ျမစ္ဖ်ားခံ မလာမူလ်က္၊ ႏႈတ္ဖ်ားတြင္သာေပါ့ ေပါ့လွ်ံ လွ်ံေျပာေသာစကားေတြလည္း ပါမည္။ စိတ္ ေကာင္း ေစတနာေကာင္းျဖင့္ ေျပာေသာစကားေတြ လည္းပါမည္။ မေကာင္းေသာ စိတ္ေစတနာျဖင့္ ေျပာ ေသာ စကားေတြလည္းပါမည္။ ၾကားရသူတုိ႔အဖို႔ ႏွလံုး စိတ္၀မ္းခ်မ္းသာေစေသာ စကားတို႔လည္းပါ မည္။ ၾကားရသူတို႔အဖုိ႔ ႏွလံုးစိတ္၀မ္းမခ်မ္းေျမ့ေစ ေသာစကားေတြလည္းပါမည္။ အဂတိတရားေလးပါး ကင္းရွင္းစြာ သစၥာထိုက္ေသာ စကားေတြလည္းပါ မည္။ အဂတိတရားေလးပါးႏွင့္ယွဥ္၍ သစၥာပ်က္ယြင္း ေသာ စကားေတြလည္းပါမည္။ ႐ိုးရွင္းေျဖာင့္မတ္စြာ ေျပာေသာစကားေတြလည္းပါမည္။ ပရိယာယ္ေ၀၀ုစ္ ျဖင့္ ေကာက္က်စ္ေသာစကားေတြလည္းပါမည္။ တစ္ ဖက္သူအေပၚ တန္ဖုိးထားလ်က္ ေလးေလးစားစား ေျပာေသာစကား ေတြလည္းပါမည္။ တစ္ဖက္သူ အေပၚအေပၚစီးက ႏွိမ့္ႏွိမ့္ခ်ခ်ေမာက္ေမာက္ မာမာ ေျပာေသာ စကားေတြလည္းပါမည္။ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး စိတ္ အေထြေထြရွိသလို စကားေတြလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိႏိုင္ သည္။
ေယဘုယ်အားျဖင့္မူ လူအမ်ားစုသည္ ကံ သံုးပါးအနက္၊ ၀စီကံကို အေရးႀကီးေသာကံဟု အသိ အမွတ္မျပဳတတ္ၾက။ ၀စီကံႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ ေပါ့ေပါ့ ဆဆသေဘာထားတတ္ၾကပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ခ်မ္းေျမ့ရိပ္သာဆရာေတာ္ႀကီးအရွင္ဇနကာဘိ၀ံသက ''ကာယကံ ၀စီကံ မေနာကံ သံုးခုအနက္က ၀စီကံဆို တဲ့ႏႈတ္ေျပာဟာ မဆင္မျခင္ လႊတ္ခနဲ လႊတ္ခနဲထြက္ ထြက္သြားတတ္လို႔ သတိထားဖို႔ အေရးႀကီးပါတယ္'' ဟု သတိေပးေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရား က သုစ႐ိုက္တရားဆယ္ပါးကို ေဟာၾကားေတာ္မူရာ၌ ကာယသုစ႐ိုက္ႏွင့္ မေနာသုစ႐ိုက္တို႔က သံုးပါးစီသာ ပါ၀င္ၿပီး ၀စီသုစ႐ိုက္က ေလးပါးပါ၀င္သည္။ ထုိ႔အတူ ဒုစ႐ိုက္တရားဆယ္ပါးကို ေဟာၾကားေတာ္မူရာ၌ ကာယဒုစ႐ိုက္ႏွင့္ မေနာဒုစ႐ိုက္တို႔က သံုးပါးစီသာ ပါ၀င္ၿပီး ၀စီဒုစ႐ိုက္က ေလးပါးပါ၀င္ပါသည္။ ဤ အခ်က္ကို ေလးေလးနက္နက္သက္၀င္ဆင္ျခင္လ်က္ ၀စီကံမႈကို ေပါ့ေပါ့တန္တန္မျပဳသင့္။ လြယ္လြယ္ မျပဳသင့္။ လက္လႊတ္စပယ္ မျပဳသင့္။ ၀စီကံမႈကို အေလးအနက္ထားလ်က္ သတိယွဥ္၍ ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္ျပဳသင့္သည္။ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း ျပဳသင့္သည္။
လူအမ်ဳိးမ်ဳိး စိတ္အေထြေထြမွ ေပၚထြက္ လာေသာ စကားမ်ား မည္မွ်မ်ားျပားေနေစ အထက္ ပါ အဆံုးအမေတာ္အရ ျမတ္စြာဘုရားက စကား ေျခာက္မ်ဳိးသာ ခြဲျခားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထုိေျခာက္မ်ဳိး တြင္ ပါ၀င္ေသာ စကား၏ အဂၤါရပ္မ်ားမွာ-
(၁) ဟုတ္မွန္ျခင္း၊ (၂) မဟုတ္မွန္ျခင္း၊ (၃) အက်ဳိး စီးပြားျဖစ္ထြန္းေစျခင္း၊ (၄) အက်ဳိးစီးပြားမဲ့ေစျခင္း၊ (၅) သူတစ္ပါးတို႔ ႏွစ္သက္ျခင္း၊ (၆) သူတစ္ပါးတုိ႔ မႏွစ္သက္ျခင္း တို႔ျဖစ္ပါ၏။
အထက္ပါအဂၤါရပ္မ်ားတြင္ ''အက်ဳိးစီးပြား ႏွင့္စပ္ျခင္း''ဟူေသာ အခ်က္ကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ႏွစ္ သက္ေတာ္မူပါသည္။ တန္ဖုိးထားေတာ္မူပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဟူမူ ျမတ္စြာဘုရားေျပာဆိုေတာ္မူ ေသာ စကားႏွစ္မ်ဳိးစလံုး၌ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္စပ္ျခင္း ဟူေသာ အဂၤါရပ္ပါ၀င္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရား မေျပာမဆို ေတာ္မူေသာ စကားေလးမ်ဳိးစလံုးတြင္ ''အက်ဳိးစီးပြား ႏွင့္မစပ္ျခင္း''ဟူေသာ အခ်က္ပါ၀င္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ မိမိေျပာလိုက္ေသာ စကား သည္ မိမိႏွင့္သူတစ္ပါးအက်ဳိးရွိေစမည့္ စကားဟုတ္ ၏၊ မဟုတ္၏ ဟူသည္ကို ႀကိဳတင္စိစစ္သင့္သည္။
အခ်ဳိ႕စကားတို႔သည္ မိမိေရာ သူတစ္ပါး ကိုပါ အက်ဳိးေက်းဇူးျဖစ္ထြန္းေစ၏။ ထုိစကားမ်ဳိးကို ေျပာအပ္ပါ၏။ အခ်ဳိ႕စကားတို႔သည္ မိမိေရာ သူတစ္ ပါးကိုပါ အက်ဳိးမဲ့ကို ျဖစ္ထြန္းေစ၏။ ထုိစကားမ်ဳိး မေျပာအပ္ပါ။အခ်ဳိ႕စကားတို႔သည္ မိမိ၏အက်ဳိးစီးပြားကို မထိခိုက္ ေစေသာ္လည္း သူတစ္ပါးအက်ဳိးစီးပြားကို ထိခိုက္ေစ ၏။ ထုိစကားမ်ဳိးကို မေျပာသင့္ပါ။ ဤသည္ႏွင့္စပ္ လ်ဥ္း၍ ခ်မ္းေျမ့ရိပ္သာဆရာေတာ္ႀကီး အရွင္ဇနကာ ဘိ၀ံသ၏ေဆာင္ပုဒ္မွာ ႏွလံုးသြင္းလိုက္နာဖြယ္ေကာင္း လွပါ၏။ ထိုေဆာင္ပုဒ္မွာ ေအာက္ပါအတုိင္းျဖစ္ပါ၏။
ေျပာမည္ႀကံလဲ သင့္စိတ္ထဲ အၿမဲဆင္ျခင္ပါ။
မိမိသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသား ဘယ္သူမ်ား ထိမည္လဲ။
ထိခိုက္ႏိုင္ျငား အေျပာမ်ား မမွားေရွာင္ၾကဥ္ပါ။
ေျပာဆဲမွာလဲ သင့္စိတ္ထဲ အၿမဲဆင္ျခင္ပါ။
မိမိသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသား ဘယ္သူမ်ား ထိမည္လဲ။
ထိခိုက္ႏိုင္ျငား အေျပာမ်ား မမွားေရွာင္ၾကဥ္ပါ။
ေျပာၿပီးျပန္လဲ သင့္စိတ္ထဲ အၿမဲဆင္ျခင္ပါ။
မိမိသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသား ဘယ္သူမ်ား ထိမည္လဲ။
ထိခိုက္ႏိုင္ျငား အေျပာမ်ား မမွားေရွာင္ၾကဥ္ပါ။
ေျပာလိုက္ေသာ စကားသည္ ေျပာသူ၏ အက်ဳိးကိုလည္း ျဖစ္ထြန္းေစမည္။ အျခားသူတို႔၏ အက်ဳိးကိုလည္း ျဖစ္ထြန္းေစမည္ဆိုလွ်င္ ယင္းစကား သည္ ''အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္စပ္ေသာ စကား''ျဖစ္သည္။ ျမတ္စြာဘုရားႏွစ္လိုေသာစကားျဖစ္ပါသည္။ ေယဘုယ် အားျဖင့္မူ ႏိႈင္းႏိႈင္းခ်ိန္ခ်ိန္ျဖင့္ ေမတၱာေစတနာက႐ုဏာ မုဒိတာ အရင္းခံလ်က္ ေျပာေသာစကားတို႔သည္ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္စပ္ေသာ စကားျဖစ္ပါ၏။ သူတစ္ပါး အက်ဳိးကို လုိလားေသာ ႏွလံုးသားမွ ျဖစ္ဖ်ားခံလာ ေသာ စကား၌ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္စပ္ေသာ ဂုဏ္ရည္ ထြန္းပပါ၏။ ထုိ႔ျပင္ အသိÓဏ္ဆင္ျခင္တံုတရား အရင္းခံလ်က္ ေျပာေသာစကား၌လည္း အက်ဳိးစီးပြား ႏွင့္စပ္ေသာ ဂုဏ္ရည္တည္ကိန္းပါ၏။ စကားတစ္ခြန္း တြင္ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္စပ္ေသာ ဂုဏ္အဂၤါျပည့္စံုေစ ရန္ ေျပာသူ၏ ႏွလံုးသားျဖဴစင္လွပဖုိ႔လိုသည္။ ေတြး ေခၚဆင္ျခင္ႏိုင္ေသာ အသိÓဏ္လည္းရွိဖို႔လိုသည္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ''အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္စပ္ ျခင္း''ဟူေသာ အခ်က္အျပင္ ''မွန္ကန္ျခင္း''ကိုလည္း ႏွစ္သက္ေတာ္မူသည္။ ပဇာေၾကာင့္ဟူမူ ျမတ္စြာဘုရား ေျပာေတာ္မူေသာ စကားႏွစ္မ်ဳိးစလံုးတြင္ ''ဟုတ္မွန္ ျခင္း''ဟူေသာ အခ်က္ပါ၀င္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ပါ၏။ လူသားတို႔ နိစၥဓူ၀က်င့္သံုးေဆာက္တည္ရမည့္ ''ငါးပါး သီလ''တြင္ မုသားစကားကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းဟူေသာ အခ်က္ပါ၀င္ေနျခင္းကို ေထာက္႐ႈလ်က္ မွန္ကန္စြာ ေျပာဆိုျခင္းကို ျမတ္စြာဘုရားမည္မွ် အေလးအနက္ သေဘာထားေတာ္မူေၾကာင္း ထင္ထင္လင္းလင္း သိျမင္ႏိုင္ပါသည္။
စင္စစ္ ၀စီကံဟူသည္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းတြင္ အေရးႀကီးေသာ ကံအမႈျဖစ္ပါ၏။ လူတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ဆက္ဆံရာတြင္ မွန္တာကို ေျပာဖို႔လိုပါသည္။ မွန္ တာကို ေျပာမွ ၾကားနာရသူက မွန္တာကို သိမည္။ မွန္တာကို သိမွလည္း ယင္းအသိအမွန္အေပၚ တည္မီွ ၍ ေဆာင္ရြက္သင့္ေဆာင္ရြက္ထုိက္သည္တို႔ကို အက်ဳိး ရွိစြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ အမွားကို ေျပာလိုက္ ေသာ္ ၾကားနာရသူက အမွားေတြကို သိမည္။ အမွား သိ အေပၚ အေျခခံလ်က္ အမွားေတြကို ေဆာင္ရြက္ တတ္သည္။ မုသာ၀ါဒမွ ေပါက္ဖြားလာေသာ အသိ မွား အခ်က္အလက္မွားသည္ အက်ဳိးမဲ့ကိုသာျဖစ္ေပၚ ေစပါလိမ့္မည္။ ေက်းဇူးရွင္ကမၻာေအးေတာင္ပုကု ဆရာေတာ္ႀကီးက လိမ္ညာေျပာျခင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
''လိမ္ညာျခင္းသည္ လွည့္ပတ္ျခင္းပင္ျဖစ္ ပါသည္။ လွည့္ပတ္ရာတြင္ ျဖစ္ဆဲအေၾကာင္း၊ ျဖစ္ၿပီး အေၾကာင္း၊ ျဖစ္မည့္အေၾကာင္းမ်ားကို လွည့္ပတ္ တတ္ရာ မည္သည့္အေၾကာင္းျပ၍ လွည့္ပတ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ လိမ္ညာျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းသို႔ေသာ လိမ္ညာျခင္းမ်ဳိးျဖင့္ လိမ္ညာခံရ၍ လူမႈေရးဆိုင္ရာ ကိုယ္က်င့္တရားမ်ား ပ်က္ျပားကာ ေနာင္တႀကီးစြာ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္လာရေသာ ဆင္းရဲသည္ ကမၻာေစာင့္ ငါးပါးတြင္ မုသာ၀ါဒကံ မလံုၿခံဳမႈေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ ဟု ငါတုိ႔ယံုၾကည္ပါသည္။''
သို႔ျဖစ္၍ လူပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ငန္းကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ျဖစ္ေစ သတင္းအခ်က္ အလက္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ျဖစ္ေစ၊ အမွန္ကိုသာ တည္တည္ၾကည္ၾကည္ေျပာဆိုသင့္သည္။ မိမိအေၾကာင္း
ကိုေျပာလွ်င္ အမွန္ေျပာသင့္သလို သူတစ္ပါး အေၾကာင္းေျပာလွ်င္လည္း အမွန္ကိုသာ ေျပာသင့္ သည္။ မိမိက ခ်စ္သူခင္သူအေၾကာင္းေျပာလွ်င္ အမွန္ ကိုသာ ေျပာသလို မိမိက မုန္းတီးသူအေၾကာင္း ေျပာ လွ်င္လည္း အမွန္ကိုသာ ေျပာဆိုသင့္သည္။ ႏွလံုး သားေျဖာင့္မတ္သူတို႔ကမူ မည္သည့္ကိစၥ၌မဆို အရွိ ကိုအရွိအတိုင္းသာ ေျပာေလ့ရွိပါသည္။ အမွန္ျဖစ္၊ အမွန္ရွိထက္ ထိမ္ခ်န္၍လည္း မေျပာတတ္၊ ပိုပိုမိုမုိ လည္း မေျပာတတ္၊ ဤသည္ႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ေက်းဇူး ရွင္မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ မိန္႔ေတာ္မူခ်က္မွာ မ်ားစြာ မွတ္သားအပ္ပါ၏။
''လူပဲျဖစ္ျဖစ္ ရဟန္းပဲျဖစ္ျဖစ္ ပကတိ ႐ိုး သားေျဖာင့္မတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ဟုတ္သေလာက္ သာ ႐ိုးသားစြာ ေျပာေလ့ရွိတယ္။ အပိုအမိုပံုႀကီးခ်ဲ႕ ၿပီးေတာ့ ၀ါ<ကားေျပာေလ့မရွိပါဘူး။'' မွန္ေသာစကား ကို ဆိုေသာ ႏႈတ္၌ ဂုဏ္သိကၡာတည္ကိန္းသည္ အျခားသူတို႔၏ ယံုၾကည္မႈကို ရယူႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ မွန္တာကို ေျပာရာတြင္ ေစတနာေကာင္းအရင္းခံဖို႔လို ပါမည္။ အသိÓဏ္ႏွင့္ယွဥ္ဖုိ႔လဲ လိုပါမည္။ မိမိေျပာ ေသာ စကားသည္ မွန္ပင္မွန္ေသာ္လည္း ေျပာလိုက္ ျခင္းအားျဖင့္ မိမိႏွင့္သူတစ္ပါးတြင္ အက်ဳိးေက်းဇူး တစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ထြန္းႏိုင္ျခင္းရွိ မရွိ ႀကိဳတင္ဆင္ျခင္ သံုးသပ္သင့္ပါသည္။ အေၾကာင္းကိစၥတစ္ရပ္သည္ မွန္ကန္ေသာ္လည္း ထုိအခ်က္ကို ထုတ္ေဖာ္ျခင္းအား ျဖင့္ အက်ဳိးမဲ့ကိုသာျဖစ္ေစမည္ဆိုလွ်င္ ထုိစကားမ်ဳိး ကို မေျပာသင့္ပါ။ ဥပမာအားျဖင့္ ေရာဂါေ၀ဒနာကြၽမ္း ေနေသာေၾကာင့္ အလြန္ဆံုး ေျခာက္လေလာက္သာ ေနရေတာ့မည္ဟူေသာ ဆရာ၀န္၏ လွ်ဳိ႕၀ွက္စကားကို မွန္ပင္မွန္ေစကာမူ ကာယကံရွင္လူနာအား ဖြင့္ဟ မေျပာသင့္ေပ။ ထုိစကားမ်ဳိးၾကားရေသာ လူနာအေန ျဖင့္ စိတ္ဓာတ္အႀကီးအက်ယ္ထိခိုက္က်ဆင္းကာ ႐ုပ္ ပိုင္းဆိုင္ရာ ေ၀ဒနာကိုပါမက စိတ္ေ၀ဒနာ၏ တိုက္ ခိုက္ျခင္းကိုပါ ခံရေပလိမ့္မည္။ ထုိအခါ ဆရာ၀န္ ခန္႔ မွန္းသည္ထက္ပင္ အသက္ပို၍ တုိဖြယ္ရာသာရွိေတာ့ သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က ဟုတ္မွန္၍ သူတစ္ပါး ႏွစ္သက္ေသာ္လည္း အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္မစပ္ေသာ စကားကို ေျပာေတာ္မမူျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ စကားေျခာက္မ်ဳိး အနက္ စကားႏွစ္မ်ဳိးကိုသာ ေျပာဆိုေတာ္မူရာ ယင္း မွာ လူတို႔အတြက္ ''စကားေျပာနည္းလမ္းၫႊန္''ဟုဆို ႏိုင္ပါသည္။ ထုိစကားေျပာနည္းလမ္းၫႊန္အတိုင္း က်င့္ သံုးလိုက္နာႏိုင္ေသာ္ ၀စီကံသန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္မႈျဖစ္ပြား ကာ ေကာင္းေသာ ၀စီကံမႈမွ သယ္ေဆာင္လာေသာ လက္ေဆာင္ေကာင္းမ်ား ဘ၀တြင္ ဖူးပြင့္ေ၀ဆာလာ ေပလိမ့္မည္။ ။
ဘုန္းလူလွ ေရးသားသည္။
No comments:
Post a Comment